PŘÍPADOVÁ STUDIE

HOTEL PERLA
získání operátora

Vlastníci kancelářské budovy v centru města se rozhodli nemovitost přestavět na luxusní butikový hotel. Aby se odlišili od konkurence, najali si prvotřídní architekty s letitými zkušenostmi. Kromě špičkové lokality se jim podařilo hotel opatřit i moderním a originálním interiérem. 

Hotel dostal název Perla podle ulice Perlová, na které se nachází. Investoři následně řešili, kdo a jak bude hotel provozovat. Po několika plodných jednáních a úvahách jsme klientům doporučili operátora formou takzvaného management kontraktu. 

Operátor tak hotelu dodá zkušenosti, know-how i generálního ředitele. Všechny výnosy a náklady jdou však na účet vlastníka. Operátor označovaný i jako „management kontraktor“ jako odměnu získává procenta z obratu a procenta ze zisku. Náklady na generální ředitele platí operátor.

Tento model je ve světě běžný. Velice často jsou takto provozovány hotely mezinárodních sítí. V Praze tak funguje například Hotel Marriott nebo hotel Hilton na Praze 1. Je to vhodný model pro hotely od cca 50 pokojů výše, ale může dobře sloužit i menším subjektům. 

Z původně kancelářské budovy se stal velice příjemný 4* hotel Perla se 64 pokoji, úspěšně řízený velmi zkušeným manažerem.