PŘÍPADOVÁ STUDIE

HOTEL JALTA
investice do hotelu

Středně velký investor s letitými zkušenostmi v nemovitostech se rozhodl koupit svůj první hotel. Jednalo se o hotel Jalta v Praze na Václavském náměstí. Pro tuto koupi si jako hlavní investor zajistil další spoluinvestory a banku. Jeho kolegové neměli zájem hotel řídit, pouze investovali do nemovitosti v prémiové lokalitě, avšak v nepříliš dobrém stavu, a očekávali zajímavý výnos. 

Hotel byl nejdříve provozován formou management kontraktu, později se hlavní investor rozhodl si hotel provozovat sám, a tak se rozhodl angažovat i ve strategických otázkách. Jeho cílem bylo hotel zrekonstruovat do moderní podoby tak, aby maximalizoval možný zisk. Investoval proto do rekonstrukce hotelových pokojů, do konferenčního centra i do prostor restaurace. 

Díky špičkovému modernímu designu se podařilo zdvojnásobit průměrnou cenu za pokoj a noc (tzv. average daily rate) a zvýšit roční průměrnou obsazenost o více než 80 %.

Restaurace pak zůstala v nájmu renomovanému provozovateli. Hotel tak měl fixní měsíční příjem z pronájmu a nemusel se o gastro provoz sám starat.